SEA of Search Engine Advertising is online adverteren in zoekmachines zoals Google en Bing. 360 Marketing begeleidt je van A tot Z bij het creëren van advertentiecampagnes om jouw gewenste doel te bereiken: brand building, meer traffic en leads genereren of conversies realiseren.
Heb je al een Ads-campagne lopen, maar haal je niet het gewenste resultaat of wil je er nog meer uit halen?
Vraag dan meteen jouw gratis Google Ads-analyse aan.
Het is belangrijk om eerst het onderscheid duidelijk te maken tussen deze twee.
Het Google Search Network is de verzameling van resultaten die je te zien krijgt wanneer je iets opzoekt via Google. Dit noemen we ook wel de SERP of Search Engine Results Pages. De advertenties worden bovenaan, onderaan en aan de zijkant van de pagina weergegeven, de organische zoekresultaten staan daartussen.
Met het Google Display Network (GDN) wordt het geheel van sites bedoeld waarop Google banner-advertenties laat zien. Dit netwerk bestaat uit meer dan twee miljoen websites bestaat die meer dan 90% van alle internetgebruikers bereiken.
Google biedt via zijn advertentieplatform Google Ads meerdere opties aan om te adverteren. Je kan kiezen uit o.a. volgende campagnetypes:
Search-advertenties zijn tekstadvertenties die in de zoekresultatenpagina’s van het Search-netwerk van Google verschijnen.
Via display advertising kan je banners tonen op verschillende websites uit het Display-netwerk van Google.
Shopping advertenties zie je in Google Shopping, Google Search, Google Images en het Google Display netwerk.
Via videocampagnes kan je je doelpubliek bereiken via Youtube of andere sites uit het Google Display-netwerk.
Het budget dat je wil spenderen aan je advertenties kan je volledig zelf bepalen. Wanneer je begint met een campagne, moet je een dagelijks budget instellen. Geen onaangename verrassingen dus.
Google zal zelf bepalen hoeveel procent van je dagelijks budget effectief wordt gespendeerd. Dit is afhankelijk van het aantal keer dat je advertentie zou kunnen getoond worden omdat er iemand op jouw keywords zoekt. Als je dagelijks budget bv 25 € bedraagt, kan het dus zijn dat er op zondag slechts 20 € hiervan gebruikt wordt omdat er minder mensen op jouw keywords zoeken. Dit zal automatisch gecompenseerd worden op andere dagen wanneer je advertenties populairder zijn.
De uiteindelijke berekening gebeurt op maandbasis. Je zal dus per maand nooit meer dan ongeveer 30,4 keer jouw zelf gekozen dagelijks budget betalen.
Hoeveel je uiteindelijk per klik, conversie, weergave,… betaalt hangt af van je gekozen strategie en van de concurrentie. Google Ads is immers een veiling, waarbij de advertenties van jou en je concurrenten tegen elkaar uitkomen.
Dankzij onze jarenlange ervaring kunnen we jou begeleiden bij het kiezen van het juiste campagnetype en de juiste biedstrategie, of je nu een beperkt of uitgebreid budget hebt. Eerst bepalen we samen de doelstellingen. Vervolgens configureren we jouw SEA campagne, monitoren deze constant en sturen bij waar nodig.
Wil je een nieuwe SEA campagne opstarten of jouw bestaande online advertenties optimaliseren? Stuur een mail of bel ons en we bekijken samen met jou de mogelijkheden.